Wat is crossfit?

We don't use machines, we build them

CrossFit is een ‘back to basic’ fitnessprogramma dat is ontwikkeld om je optimaal voor te bereiden op ‘het onverwachte’.

Ons trainingsprogramma combineert het beste uit de gymnastiek, het gewichtheffen en de atletiek, vaak zelfs binnen één work-out. Er komen geen fitnessapparaten aan te pas en er wordt veelal gebruik gemaakt van functionele bewegingen waarbij het hele lichaam betrokken wordt zoals tillen, gooien, duwen, trekken, klimmen, springen en rennen. De oefeningen lijken wellicht willekeurig maar door ons uitgekiende programma zijn ze dat zeker niet. Wel zijn ze vaak kort en intensief en leveren verbluffende resultaten.

CrossFit is zo ontwikkeld dat het perfect aan te passen is naar elk gewenst niveau, of je nou een getraind atleet bent, al jaren sportief bezig bent of gewoonweg nieuw, iedereen gebruikt dezelfde technieken en bewegingen. Alleen de uitvoering, weerstand en intensiteit van trainen worden aangepast aan jouw niveau. Dat wil heel simpel zeggen dat je dezelfde squat (kniebuiging) gaat maken als die getrainde atleet, alleen met de weerstand en intensiteit die voor jou de juiste trainingsprikkel creëert.

 

1. Meet your crossfit coach

Voordat je gaat starten bij Gymbox plannen we een
1 op 1 gesprek met je. Wij willen je graag eerst beter leren kennen, vertellen hoe wij te werk gaan en bespreken hoe wij jou het beste kunnen begeleiden. We bespreken je doelen, sportverleden, blessures en nog veel meer om je zo gericht mogelijk te kunnen begeleiden.
Hierna ga je heel gericht aan de slag in de Fundamentals!

2. Fundamentals

Na je intake, beginnen je 1 op 1 lessen met je coach. Tijdens deze sessies gaan we je zo goed mogelijk leren bewegen en leren we je alle basis oefeningen van CrossFit aan. Je zult in deze lessen al kracht, conditie, snelheid en mobiliteit op gaan bouwen en je gaat heel veel leren over warming ups, mobiliteit en herstel. Je zult bewuster worden van je lichaam, gezondheid en op een zo goed mogelijke manier gaan bewegen.
We gaan ook aan de slag om je voeding en lifestyle te optimaliseren om zo nog sneller gezond en fit te worden.

3. WOD’S Membership

Na het afronden van je Fundamentals ga je instromen in de WOD's. In de WOD's trainen we met kleine groepen van ca 10-12 personen per les en word je meegenomen in het groepsgevoel. Idealiter volg je 2-3 Wod’s per week en samen met je coach kun je hiernaast verder werken aan je doelen in 1 op 1 sessies. Je spreekt bijvoorbeeld eens per week of eens per maand af met je coach om je technieken te perfectioneren en je doelen te evalueren. Ongeacht het abonnement dat je kiest heb je elke 3 maanden een evaluatie over je training en doelstelling met je eigen coach.

arrow_upward