Why workout?

We don't use machines, we build them

Bij Gymbox train je om fit, sterk en gezond te blijven. Door jezelf continu uit te dagen op fysiek en mentaal vlak, functioneel te trainen op hoge intensiteit en op je eigen niveau.

Ons trainingsprogramma combineert het beste uit de gymnastiek, het gewichtheffen en de atletiek, vaak zelfs binnen één work-out. Er komen geen fitnessapparaten aan te pas en er wordt veelal gebruik gemaakt van functionele bewegingen. Hiermee worden beweging bedoeld waar we voor gemaakt zijn, zoals tillen, gooien, duwen, trekken, klimmen, springen en rennen. De oefeningen lijken wellicht willekeurig maar door ons uitgekiende programma, gebaseerd op CrossFit en StrongFit principes, zijn ze dat zeker niet. Wel zijn ze vaak kort en intensief en leveren verbluffende resultaten.

Wij geloven er in dat trainen het leukste uur van je dag is. Door de afwisseling in workouts, het persoonlijke contact met je coach en de members en bovenal doordat je traint voor jezelf. 

Of je nou een getraind atleet bent, al jaren sportief bezig bent of gewoonweg nieuw, iedereen gebruikt dezelfde technieken en bewegingen. Alleen de uitvoering, weerstand en intensiteit van trainen worden aangepast zodat je de juiste trainingsprikkel creëert voor jouw niveau.
  

1. Meet your personal coach

Voordat je gaat starten bij Gymbox plannen we een 1 op 1 gesprek met je. Wij willen je graag eerst beter leren kennen, bespreken je doelen, sportverleden, blessures en nog veel meer om je zo gericht mogelijk te kunnen begeleiden. Ook vertellen we je hoe wij te werk gaan en wat je van ons mag verwachten.  Hierna ga je heel gericht aan de slag in de Fundamentals!

2. Fundamentals

Na de intake beginnen je 1 op 1 lessen met je coach, het aantal lessen is afhankelijk van je niveau en liggen gemiddeld tussen de 5-8 totaal. Tijdens deze sessies leren we je alle basis oefeningen van CrossFit aan en hoe je op een goede en veilige manier kan bewegen. Je zult in deze lessen al kracht, conditie, snelheid en mobiliteit opbouwen en je gaat veel leren over warming ups en herstel. Je zult bewuster worden van je lichaam, gezondheid en conditie. We gaan ook aan de slag om je voeding en lifestyle te optimaliseren om zo nog sneller fit, sterk en gezond te worden.

 

3. WOD’S Membership

Na het afronden van je Fundamentals ga je instromen in de WOD's. In de WOD's trainen we met kleine groepen van ca 10-12 personen per les en word je meegenomen in het groepsgevoel. Idealiter volg je 2-3 Wod’s per week en samen met je coach kun je hiernaast verder werken aan je doelen in 1 op 1 sessies. Je spreekt bijvoorbeeld wekelijks of maandelijks af met je coach om je technieken te perfectioneren en je doelen te evalueren. Ongeacht het abonnement dat je kiest, heb je elke 3 maanden een check-up met je persoonlijke coach waarin je doelstellingen en progressie worden geëvalueerd.

arrow_upward